[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1394/5/11 | 

هزینه 450میلیون تومان برای عملیات باستان شناسی درمسیر خط یک مترو اصفهان
اصفهان - ایرنا - مشاور میراث فرهنگی سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت که تاکنون برای اجرای عملیات باستان شناسی مسیر خط یک مترو 450 میلیون تومان هزینه شده است.

AWT IMAGE

به گزارش ایرنا، حمید طراوت روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این اعتبار که بیشترین رقم باستان شناسی شهری در کشور محسوب می شود بطور کامل توسط این سازمان تامین شده است.

وی با اشاره به کشف پایه های کاخ تاریخی جهان نما و آبراهه های صفوی در محل حفاری ایستگاه دروازه دولت گفت: برای این منظور کمیته ای پنج نفره از کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، استانداری، شهرداری و میراث فرهنگی اصفهان مسوولیت برررسی مسائل میراثی دو ایستگاه امام حسین (ع) و انقلاب را عهده دار شدند.

وی اظهار کرد: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که پایه های کاخ جهان نما خارج از محدوده ایستگاه امام حسین (ع) و در امتداد چهارباغ و خارج از محدوده ایستگاه متروی امام حسین (ع) واقع شده است.

وی اظهار کرد:حفظ و احیای این مجموعه ی تاریخی توسط میراث فرهنگی هیچ خللی در روند احداث ایستگاه متروی محدوده ی فوق ندارد.

مشاور میراث فرهنگی قطار شهری اصفهان افزود: حدود شش ماه است که در انتظار نتیجه تحقیق و بررسی میراث فرهنگی برای چاره جویی آبراهه های صفوی در محل حفاری ایستگاه میدان امام حسین (ع) هستیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه از کف فرش تاریخی در ایستگاه انقلاب بدلیل عبور لوله های آب و گاز، تنها دو متر باقی مانده است گفت: این محدوده کاملا حفظ می شود و عملیات ایستگاه انقلاب هیچ تاثیری بر روی لایه های این محدوده نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری به مشکلات میراثی خط دو مترو اشاره کرد و گفت: برای عبور مترو از این مسیر که شامل عبور از میدان امام و خیابان حافظ تا زینبیه می شود نیز بنا به درخواست سازمان یونسکو سیستم مانیتورینگ طراحی شده و این سیستم به حدی قوی است که حتی ارتعاشات پای عابران را نیز ثبت می کند.

طراوت افزود: مهمترین مشکل در این مسیر سردرهای ورودی و خروجی میدان و تالار تیموری است.

وی یادآور شد: این خط 23 کیلومتر است و تنها یک کیلومتر آن از محدوده میدان امام عبور می کند.

طراحی اولیه خطوط اولویت دار قطارشهری اصفهان از سال 1375 تا 1377 انجام شد و بودجه اجرای آن در سال 1379 همراه با طرح قطار شهری پنج شهر کشور به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

طرح نهایی خط یک قطار شهری اصفهان ( شمال به جنوب ) بطول 12،5کیلومتر در سال 1380 مصوب و عملیات ساخت تونل آن آغاز شد.

با اضافه شدن مسیر خیابان کاوه به قدس بطول 7،7 کیلومتر اینک خط اول قطار شهری اصفهان از شمال غرب تا جنوب بطول 20،12 کیلومتر در دست احداث است.

94/05/07

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 2009 بار   |   دفعات چاپ: 608 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4645