انجمن تونل ایران- اخبار خبرگزاری ها
خبر

حذف تصاویر و رنگ‌ها  | تاریخ ارسال: 1393/9/1 | 

قطعه اول آزاد راه تهران- شمال به پیمانکار ایرانی واگذار می شود
تهران- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای اتمام ساخت پل ها و تونل های قطعه نخست آزاد راه تهران شمال با پیمانکار چینی صحبت و تجدید قرار داد شده است، گفت: بعد از این موضوع بقیه کار توسط پیمانکار ایرانی انجام می گیرد.
به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار سیاسی ایرنا، عباس آخوندی در حاشیه بازدید معاون اول رییس جمهوری از طرح تهران - شمال این مطلب را در جمع خبرنگاران بیان کرد و افزود: تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مربوط به اتمام قطعه اول طرح آزاد راه است که در حال حاضر با پیمانکار چینی تجدید قرار داد شده و بعد از اتمام پل و تونل به پیمانکار ایرانی سپرده می شود. وی ادامه داد: تلاش داریم تمام کف جاده را از بتن غلتکی استفاده کنیم و این فناوری باعث افزایش عمر جاده خواهد شد. وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: یکی از مهمترین بحث ها حفظ باغ های منطقه کن بوده و همچنین نحوه ورود خودروها در آینده به جاده چالوس و روش توزیع آن نیز از دیگر مباحثات و موضوعات مدنظر است. آخوندی خاطر نشان کرد: امیدواریم با کمک شریک این طرح که بنیاد مستضعفان است بتوانیم فضای جدیدی را در اجرای پروژه آزاد راه انجام دهیم. آزادراه تهران شمال نام یک پروژه بزرگ راه سازی در کشور است که قرار است شهر تهران را به شهرهای غربی استان مازندران متصل کند. مسیر آزاد راه از محل تقاطع غیر همسطح با بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان شروع و در امتداد دره کن پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده و سپس توسط تونل تالون به طول 4850 متر این رشته کوه را قطع نموده و در دامنه های شمالی آن در منطقه دوآب شهرستانک قرار می گیرد. این مسیر به موازات جاده قدیم کرج-چالوس امتداد می یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز به طول 6350 متر شده و در پل زنگوله خارج می شود، سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج-چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی نوشهر - چالوس -تنکابن متصل می شود.

ایرنا، 29ابان 1393

http://tabriz.irna.ir/fa/News/81394202

نشانی مطلب در وبگاه انجمن تونل ایران:
http://irta.ir/find-1.63.290.fa.html
برگشت به اصل مطلب