[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: پایان عملیات حفاری مکانیزه و اتمام احداث تونل توسعه جنوبی خط ۶ مترو در هفته جاری ::
 | تاریخ ارسال: 1402/12/24 | 
پایان عملیات حفاری مکانیزه و اتمام احداث تونل توسعه جنوبی خط ۶ مترو در هفته جاری
عملیات حفاری مکانیزه مسیر ۱۰ کیلومتری پروژه توسعه جنوبی خط ۶ متروی تهران و همچنین ساخت تونل این طرح مهم عمرانی، این هفته رسماً خاتمه خواهد یافت؛ به این ترتیب روند احداث ایستگاههای پروژه مذکور در محدوده شهرری، از این پس سرعت بیشتری خواهد یافت.










مهندس محسن هرمزی مدیرعامل شرکت متروی تهران در خصوص آخرین وضعیت پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو گفت: خط ۶ متروی تهران با احتساب بخش توسعه جنوبی آن، در مجموع ۴۲ کیلومتر طول و ۳۲ ایستگاه دارد که از شمال غرب تهران (منطقه کن و کوهسار) آغاز و تا جنوب شرق آن (دولت آباد و شهرری) ادامه دارد. اهمیت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو وقتی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم حدود ۱۰ کیلومتر مسیر و ۵ ایستگاه از کل طول مسیر و ایستگاههای این خط، مربوط به همین بخش انتهایی است که از دولت آباد تا شهرری امتداد می‌یابد.
وی در ادامه افزود: حفاری مکانیزه و ساخت تونل پروژه توسعه جنوبی خط ۶ متروی تهران، در دو مقطع انجام شد؛ مقطع نخست به طول۶۲۰۰ متر از محدوده دولت آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و بخش دوم به طول تقریبی ۳۳۰۰ متر از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تا شهرری است. مقطع اول دارای ۴ ایستگاه بوده و برای قسمت پایانی که به خط یک مترو و همچنین خط سراسری راه آهن جمهوری اسلامی ختم می‌شود، یک ایستگاه تبادلی در نظر گرفته شده که نخستین مرکز تبادل سفر چند وجهی مسافر را شکل خواهد داد.
گفتنی است عملیات اجرایی پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو، عملاً از سال ۱۳۹۵ آغاز شد. از مهمترین ویژگی‌های این طرح، احداث ایستگاه انتهایی آن است که در واقع فصل مشترک خطوط یک و ۶ شبکه متروی تهران با خط سراسری راه آهن کشوری به حساب می‌آید.
به این ترتیب به واسطه تکمیل پروژه مذکور، ایده اتصال شبکه ریلی درون شهری به خطوط برون شهری برای اولین بار تحقق یافته و کارکرد مفهومی خطوط مترو تهران، به تعاریف استاندارد و بین‌المللی نزدیک‌تر خواهد شد.
بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو)، پیش‌بینی می‌شود با تأمین به موقع منابع مالی لازم، در سال ۱۴۰۳ بتوان شاهد راه‌اندازی برخی ایستگاههای این مسیر در محدوده شهرری بود.


تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
منبع: https://www.isna.ir/news/۱۴۰۲۱۲۱۹۱۳۳۴۸
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیرعامل شرکت متروی تهران | مهندس محسن هرمزی | وضعیت پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو | اتمام احداث تونل | عملیات حفاری مکانیزه |
دفعات مشاهده: 161 بار   |   دفعات چاپ: 14 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645